|
Λούνα Πάρκ-Μερική άποψη Πανηγυριού |
Πάει κι φέτους του Παναήρ....
Από 24 -30 Σεπτεμβρίου ήταν και φέτος το Πανηγύρι του ΄Αργους, ένα μεγάλο πανηγύρι, γνωστό στη Δυτ. Μακεδονία με μακρά παράδοση, άνω των 400 χρόνων, όπως αναφέρει ο Δήμος ΄Αργους Ορεστικού, που φέτος έκανε μεγάλη διαφημιστική καμπάνια στα ΜΜΕ γι αυτό και προσέλκυσε πάρα πολλούς επισκέπτες.
Μέσα στο όλο πανηγυρικό κλίμα ο Δήμος αποφάσισε να κλείσει και τα Σχολεία την τελευταία ημέρα Τρίτη του Πανηγυριού,με μια αμφιλεγόμενης χρησιμότητας απόφαση,κόντρα στην εισήγηση των αρμοδίων Υπηρεσιών Εκπαίδευσης,"τιμώντας την μακρά παράδοση(??)".Για ποιο λόγο?Μήπως δεν προλάβαινε η μαθητιώσα νεολαία ή οι γονείς τους να πάνε στο Πανηγύρι στις 6 ημέρες που λειτουργεί?Τέτοια" παράδοση" πάντως,όσοι τελειώσαμε το Γυμνάσιο Αργους Ορεστικού δεν την θυμόμαστε.
Μπορεί κάποια δημοσιεύματα να την "επικρότησαν" με τίτλους, όπως "Η Παράδοση νίκησε το Νόμο" κλπ,αλλά αναρωτιόμαστε ποιό παράδειγμα ευπείθειας& εκπαιδευτικής χρησιμότητας προσφέρει στους μαθητές μια τέτοια απόφαση επίδειξης "δημοτικού τσαμπουκά" απέναντι στο Νόμο,απλά για να τονώσουμε,ίσως,τον τζίρο του Πανηγυριού?
Στο ίδιο βέβαια κλίμα πανηγυρικής ευφορίας δόθηκε και άδεια στου Δημοτικούς υπαλλήλους ,να φύγουν κάποιες ώρες νωρύτερα,για να προλάβουν τις "ευκαιρίες".
Μήπως μ'αυτά και με τούτα δίνουμε λαβές,συνειρμικά, σε κάποιους να πουν το..."είμαστε για τα ...Παναήρια!"?Κάθε αντίλογος ή σχολιασμός ευπρόσδεκτος.
Σ'ότι αφορά τον παλιό καιρό, ανέκαθεν οι κάτοικοι των γύρω χωριών πήγαιναν με τα ζώα τους στο Πανηγύρι της "Χρούπιστας"(παλιό όνομα του ΄Αργους Ορεστικού), απ΄τη μια για να διαθέσουν προϊόντα της αγροτικής παραγωγής (καρύδια,αμύγδαλα,σταφύλια κλπ), απ΄την άλλη για να προμηθευτούν τα αναγκαία για την οικογένεια (ρούχα,παπούτσια,οικιακά σκεύη,είδη νοικοκυριού κλπ), αγροτικά εργαλεία, ξύλινα βαρέλια για τα κρασιά, αναγκαία μετά τον τρύγο των αμπελιών,αλλά ακόμη και για να προμηθευτούν ή να πουλήσουν ζώα (άλογα,βόδια,μουλάρια κλπ) αφού για πολλά χρόνια λειτουργούσε και ως "Εμπορο- Ζωο-Πανήγυρις".
|
Ο Ναός Αγ Νεκταρίου δεσπόζει στο κέντρο |
Επίσης τα παιδιά να γευτούν τις πανηγυριώτικες "ληξουργιές" και να παίξουν ή να δουν θεάματα (γύρος του θανάτου,φακίρηδες κλπ)
Μετά την Τρίτη, κεντρική μέρα του Πανηγυριού, οι πραματευτάδες έμεναν και την Τετάρτη πρωί, μαζεύοντας τις πραμάτειες τους και κατά διηγήσεις ηλικιωμένων( ** μακαρίτισα γιαγιά Αικατερίνη Νικοπούλου), επί Τουρκοκρατίας υπήρχε "Τελάλης" που φώναζε ..."Σον Παναήρ"!-Σον Παναήρ!(τελειώνει το Πανηγύρι!Τελειώνει το Πανηγύρι!) σαν πρόσκληση στους κατοίκους της Χρούπιστας να τρέξουν για τελευταίες ευκαιρίες, σαν ξεπούλημα.
|
Τα Φασόλια Καστοριάς στο Πανηγύρι |
.
Αυτό το "ξεπούλημα" της Τετάρτης είχε διατηρηθεί και στη δεκαετία του '70, ειδικά για είδη "Νεωτερισμών & Προίκας".
Φέτος, μεγάλο μέρος κατελάμβαναν τα σουβλατζίδικα, τα είδη υπόδησης & ένδυσης με πολλές ευκαιρίες, είδη οικιακού εξοπλισμού, αγροτικά προϊόντα & εργαλεία, παραδοσιακά γλυκά(χαλβάδες,λουκουμάδες κλπ),Λούνα Πάρκ, εργαλεία, παιγνίδια κλπ, με εκθέτες-εμπόρους τοπικούς αλλά και από πολλά μέρη της Ελλάδος.
Στη γειτονιά των σουβλατζίζικων έδωσαν το "παρών" από τις Ταβέρνες των Αμπελοκήπων,η "Ταβέρνα Μπαρμπαγιάννης" και η "Ταβέρνα Χρυσή Καρδιά"
|
Τα στέκια των πραματευτάδων: "επάρκεια αγαθών και εις προσιτάς τιμάς δια όλα τα βαλάντια" κατά παλαιά έκφραση παλαιών ανακοινώσεων αρμοδίων |
Πάει λοιπόν κι φέτους του Παναήρ!-Καλό Χειμώνα....
Χρήστο μην αναρωτιέσαι καθόλου. Είμαστε για τα παναήρια! Η δε "αργίες" των σχολείων και υπαλλήλων δεν έχουν στόχο τη βελτίωση του τζίρου του πανηγυριού αλλά του άλλου πανηγυριού που γίνεται κάθε 5 χρόνια πια. Ποιός νόμος και κουραφέξαλα! ΕΓΩ κρίνω ....( με τη δική μας εξουσιοδότηση βεβαίως)...
ΑπάντησηΔιαγραφή