Σάββατο 16 Ιουνίου 2012

Μάρμαρα του Παρθενώνα:ΒΡΕΤΑΝΙΑ-Υπέρ της επιστροφής το debate 11.6.2012


Υπέρ της επιστροφής το debate 11.6.2012  για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στη Βρετανία

Από τότε που Η Μελίνα Μερκούρη πρόβαλε διεθνώς το αίτημα για επιστροφή στην Ελλάδα φαίνεται πλέον η Βρετανική Κοινή Γνώμη έχει ωριμάσει συντριπτικά υπέρ της Επιστροφής
====================================================================

Ντιμπέιτ για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα από το Βρετανικό Μουσείο πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, από την Intelligence Squared. Στο τέλος της συζήτησης τη Δευτέρα, 384 συμμετέχοντες τάχθηκαν υπέρ της επιστροφής των μαρμάρων, έναντι 125 που τάχθηκαν «κατά».  .....Πηγή imerisia.gr
    Μεταξύ αυτών που τάχθηκαν υπέρ της επιστροφής των γλυπτών ο γνωστόςφιλέλληνας ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας Στίβεν Φράι, ο οποίος υποστήριξε πως αν οι Βρετανοί δώσουν τελικά στη χώρα μας τα γλυπτά του Παρθενώνα, θα έχουν κάνει μια «αριστοκρατική χειρονομία».
     Ανάμεσα σε όσους ψήφισαν κατά και ο Βρετανός βουλευτής και δημοσιογράφος Τρίσταν Χαντ, ο οποίος υποστήριξε μεταξύ άλλων, ότι το Βρετανικό μουσείο χρειάζεται εκθέματα όπως τα μάρμαρα του Παρθενώνα στη συλλογή του, ώστε όσοι το επισκέπτονται να μπορούν να κάνουν σύγκριση μεταξύ των πολιτισμών.
     Σε μια προσπάθεια του να ενισχύσει την άποψη ότι τα μάρμαρα δεν πρέπει να επιστρέψουν στην χώρα μας, ο Χαντ ισχυρίστηκε πως, κατά το 19ο αιώνα, ο Έλγιν απέκτησε τα μάρμαρα με την άδεια της Οθωμανικής Αρχής στην Τουρκοκρατούμενη τότε Ελλάδα, ενώ είπε ότι ουδέποτε οι Έλληνες αμφισβήτησαν (δια της νόμιμης οδού) την κυριότητα του Βρετανικού Μουσείου επί των μαρμάρων. Για να συμπληρώσει την επιχειρηματολογία του, υπέρ της παραμονής των Ελληνικών γλυπτών στη Βρετανία, ο Άγγλος πολιτικός ανέφερε ότι, οι Έλληνες θα έπρεπε να είναι υπερήφανοι που ένα «σύμβολο του Ελληνικού πολιτισμού» αποτελεί ένα τόσο σημαντικό κομμάτι της συλλογής του μουσείου.
       Από τη μεριά του ο φιλέλληνας Στίβεν Φράι, είπε ότι, όσο μεγάλο και αν είναι το χρέος της Ελλάδας που οδήγησε τη χώρα στην κρίση, σε τίποτα δεν συγκρίνεται με το χρέος της Βρετανίας απέναντι στην Ελλάδα (για όσα έχει προσφέρει με τον πολιτισμό της). Στη συνέχεια ο ηθοποιός και σκηνοθέτης είπε, πως θα ήταν «αρχοντικό» να βλέπουν οι επισκέπτες του Βρετανικού Μουσείου την «ιστορία» (και ένα φιλμ) για το πόσο «όμορφα» οι Άγγλοι φρόντισαν τα μάρμαρα για 200 χρόνια και μετά τα παρέδωσαν στο Μουσείο της Ακρόπολης των Αθηνών.
       Στο «πλευρό» του Φράι ο Βρετανός Βουλευτής, Αντριου Τζορτζ, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων ότι ίσως ο Έλγιν να βοήθησε στην «απόκτηση» και συντήρηση των μαρμάρων από το Βρετανικό Μουσείο, ωστόσο, όπως είπε, αυτή η «αποστολή» τελείωσε

Το Ιστορικό Συνοπτικά
πηγή :Palo.gr

Το 1806 μεταφέρθηκαν στη Βρετανία και ξεριζώθηκαν από τον τόπο τους γλυπτά και μάρμαρα του Παρθενώνα, τα οποία οι Βρετανοί επιμένουν να ονομάζουν "Ελγίνεια". Οι έντονες διαμάχες και οι ατέλειωτες αιτήσεις να επιστραφούν τα κλοπιμαία στην Ελλάδα δεν έχουν τελειωμό. Τον Απρίλιο του 2007, σε ανακοίνωση που εξέδωσε το Βρετανικό Μουσείο, αναφέρθηκε ότι δεν προτίθεται να παραχωρήσει την κυριότητα των Γλυπτών του Παρθενώνα σε ελληνικό μουσείο, ενώ σε νεότερη ανακοίνωσή του το 2009 ανέφερε πως, με την ευκαιρία των εγκαινίων του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, θα ήταν διατεθειμένο να δανείσει τα "Ελγίνεια", αρκεί η Ελληνική Κυβέρνηση να αναγνωρίσει το δικαίωμα ιδιοκτησίας τους στο Μουσείο. Πρόταση την οποία ευλόγως απέρριψε η ελληνική κυβέρνηση. ..
========================================================================
Σχόλια δικά μας-Συμπλήρωση Ιστορικού Λεηλασίας Ελγιν:
       Τα μάρμαρα φυσικά δεν "ξεριζώθηκαν" μόνα τους και έφυγαν στην Βρετανία.Φρόντισε γι αυτό ο Λόρδος Ελγιν, πρόξενος της Μ Βρετανίας  επί Τουρκοκρατίας στην Υψηλή Πύλη του Σουλτάνου,στην Κωνσταντινούπολη.Ο Ελγιν, με τις δυνατότητες και τα μέσα του Πρέσβη μιας μεγάλης Δύναμης, φρόντισε για τα "νομιφανή".Ισχυρίζονται οι Βρετανοί ότι ο Ελγιν "αγόρασε νόμιμα" τα Μάρμαρα.Ομως "νόμιμη" αγορά μπορεί να γίνει μόνο από τον νόμιμο Ιδιοκτήτη-Κληρονόμο και όχι από τον Κατακτητή.Πρόκειται για "Κλεπταποδοχή",ακόμη και αν έγινε "αγορά".
       Αλλά πέραν αυτού,λέγεται ότι ο Ελγιν,πήρε απλά άδεια να επισκεφθεί ιδιαίτερα την Ακρόπολη,να δεί και να "θαυμάσει" τον Παρθενώνα και να σχεδιάσει ενδεχομένως λεπτομέρειές του και να τις χρησιμοποιήσει σε ανοικοδόμηση κατοικίας του στο Λονδίνο,που ήταν της Μόδας τότε, στο πνεύμα του Νεοκλασσικισμού που επικρατούσε στις Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και δεν έκανε καμία "αγορά".
      Πώς από επίσκεψη "ζωγραφικής" έγινε επιχείρηση λεηλασίας,δεν χρειάζεται μεγάλη φαντασία.
Συνδυασμός ισχύς+"μπαξίσι" κατάλληλα,έδωσαν στον Ελγιν την δυνατότητα αρχαιοκαπηλίας.
     Σε καμία περίπτωση λοιπόν δεν μιλούμε για Ελγίνεια Μάρμαρα, αλλά για "Μάρμαρα του Παρθενώνα" κλεμμένα από τον Ελγιν!
***Αλλά και λίγα λέμε στα Σχολιά μας. Διαβάστε παρακάτω,όλο το Ιστορικό με κάθε λεπτομέρεια  :

-πηγή:ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
Νέα στοιχεία για την αρπαγή των γλυπτών του Παρθενώνα
Οι συνέπειές του διαμελισμού για τα γλυπτά και το μνημείο







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου