Κυριακή 22 Μαρτίου 2009

Θεατρική Παράσταση ΠΕΛΣΑ 21.3.2009

Θεατρική Παράσταση Πολιτιστικού Συλλόγου Αμπελοκήπων:"ΚΑΦΕΝΕΙΟΝ Η ΠΕΡΔΙΚΑ"

Σε μια κατάμεστη αίθουσα, με γεμάτα καθίσματα και πολλούς ορθίους,χωριανούς, αλλά και πολλούς φίλους επισκέπτες,με την παρουσία εκπροσώπων του Δήμου ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ (Δήμαρχος Δημ.Τσιόγκας,Πρόεδρος Δημ.Συμβουλίου Κώστας Αντωνόπουλος, Πρόεδρος Τοπ.Συμβουλίου Μίμης Δημητριάδης) δόθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Πολιτιστικό Κέντρο Αμπελοκήπων θεατρική παράσταση,κωμωδία,με θέμα "Καφενείον η Περδίκα".
Χαρακτηριστικό του έργου είναι ότι πρόκειται για μια προσπάθεια αποκλειστικά συγχωριανών μας, από Σενάριο,Σκηνοθεσία,Ηθοποιοί,σκηνικά,τεχνική επιμέλεια μέχρι και τελευταίες λεπτομέρειες.
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Τάσος Ντίνας ,σε σύντομη εισαγωγική ομιλία έκανε αναφορά στο ρόλο του θεάτρου από την αρχαιότητα στην ελλάδα,στην διακοπή της συνέχειας αυτής στην βυζαντινή περίοδο ,όταν είχε επικρατήσει η "ασκητική άποψη των πρώτων χριστιανικών αιώνων",στην άνθηση μετά την απελευθέρωση της Ελλάδος και την τοπική ερασιτεχνική προσπάθεια του Συλλόγου, να διασκεδάσει τους συγχωριανούς με ένα έργο καθαρά τοπικό που διασώζει παλιούς τρόπους ομιλίας του χωριού που χάνονται.
Ο Δήμαρχος κ,Δημ.Τσόγκας σε σύντομο χαιρετισμό, υπογράμμισε την αξιέπαινη αυτή προσπάθεια διαρκούς πολιτιστικής δραστηριότητας του Συλλόγου.

Δυό λόγια για το Σενάριο και τους "Ηθοποιούς"

Το έργο έχει γραφεί από την συγχωριανή μας Ζωή Ζησιάδου η οποία έπαιξε και τον βασικό ρόλο της κυρα Περδίκας,που διατηρεί παραδοσιακό καφενείο( μονολογεί κι λιέι:πιριμένου τουν ταχυδρόμου να φέρ' τη σύνταξ' στους παππούδις και τις μπάμπις στου χωριό,μ'αυτήν την ιτία θα πάρουν κι καμιά πουρτουκαλάδα κι κανάν καφέ,ν'αφήκουν κι κανα υβρώ!) που κρατά μόνη της, αφού ¨ου ξιπατουμένους ου Δημοσθένς,ου αντρας'τ', την άφκην κι έφυγιν μι μια Ρουσίδα τη Βιτλάνα!".

Πρόκειται για μια συνέχεια μικρού σκέτς που είχε γράψει η ίδια ,για Σχολική Παράσταση το 1990 και αναφέρονταν στην ζωή των γυναικών στο χωριό.
Ο Δημοσιογράφος Καβουράκης είχε έρθει στο χωριό κάνοντας σχετικό ρεπορτάζ και είχε βρεί τότε την κυρα Περδίκα(που είχε 7 θυγατέρες ) στο καφενείο και τη ρωτούσε πόσα παιδιά έχετε,πως περνάτε με τον αντρα σας κλπ.
Η κυρα Περδίκα έλεγε:"κυρ Δημουσιουγράφη ιγώ ιέχου μόν' 7 κουρίτσια,πιδιά δεν ιέχου καϊένα!(εννούσε αγόρια") κλπ κλπ.
Στην παράσταση, σαν σύνδεση με τα προηγούμενα παίχθηκε εισαγωγικά το Video από εκείνη τη Σχολική Παράσταση του 1990 που έπαιζαν η Βίκυ Ρουσκοπούλου και Φώφη Ρουσκοπούλου,μικρά κορίτσια στο Δημοτικό τότε.
Η παράσταση λοιπόν, συνέχεια, 19 χρόνια αργότερα...................... 19 years later!
Ο κ.Καβουράκης(Τάσος Ντίνας) έρχεται ξανά στο χωριό για ανανέωση του ρεπορτάζ με τις αλλαγές στον τρόπο ζωής των γυναικών του χωριού και ξαναβρίσκει την κυρά Περδίκα στο καφενείο που τον αναγνωρίζει και ακολουθούν σπαρταριστοί διάλογοι, γραμμένοι στο τοπικό ιδίωμα ομιλίας του χωριού,που λίγο-λίγο χάνεται.
Εκεί μαθαίνει πως η κυρά Περδίκα " εχ' κι πιδί τώρα,τουν λιβέντ κι όμουρφου Παναή" πως "τα κουρίτσια τα πάντριψιν όουλα","πως ου άντρας'τ', ου ξιπατουμένους ου Δημουσθέν'ς έφυγιν μι μια Ρουσίδα κι την άφκιν μοναχιά τ'" κλπ.
Το έργο είναι μια κωμική αναφορά στα συμβαίνοντα στην επαρχία,την κακή επιρροή της τηλεόρασης με την ημιμάθεια που αυτή συχνά μεταδίδει και πως την αντιλαμβάνονται μερικές φορές οι κάτοικοι του χωριού.Αναφορές στα παλιά "χούϊα των αντρών να τα θέλουν όλα έτοιμα απ'την κυρά,(τι να σοι πώ,μόλις τιλειώσ τ'όργουμα στου χουράφ' στου Ντρούμου,κουρνάρ για σινιάλου στην κυρά,να τ'ανοίξου την πόρτα απ΄την αυλή ,την πόρτα στου γκαράζ,να ητειμάσου του φαή ή του μιζέ κι άλλα,να μη κουραστεί να κατιβαίν' απ του τρακτέρ' να ανοίξ ',κατάλαβις?...."),στη διάλυση οικογενειών σε χωριά της υπαίθρου με τους "γεροντοέρωτες" κάποιων "μπαρμπάδων" με τις εισαγόμενες καλλονές που ψάχνουν τρόπους "αποκατάστασης" στην ελλάδα με περίεργους γάμους,στα θέματα "ταμπού" των ομοφυλόφιλων ζευγαριών,στα παιδιά του σωλήνα,(κι πως του κατάλαβι του ζήτημα ου Δημουσθένις?) στην έγνοια των μανάδων να παντρέψουν-αποκαταστήσουν τα παιδιά τους και τέλος, στην μεγαλοκαρδία της μάνας που όλα τα υπομένει και πολλά δέχεται για να μη στενοχωρήσει τα παιδιά της.

Χαρακτηριστικοί διάλογοι.
Μιλά η κυρα Περδίκα με τον κ.Καβουράκη, του εξηγεί πως "έκαμιν κι πιδί ,τουν Παναή". του λέει ότι μια μέρα ου Δημουσθέν'ς ,μια Τρίτ' στου παζάρ' στη Χρούπιστα,είδιν στην τηλιόρασ' ότι τώρα φτιάνουν πιδιά στου σουλιήνα, κι όταν γύρισι σπίτ' μοι λιέι:κυρά,γλήγουρα,ειτοιμάσ', να κάνουμι του πιδί!ιέμαθα πως γινουντι τα πιδιά!Στουν σουλιήνα!Πάμι τώρα,σιακάτ' κατ'ουρμάν'μιριά!-Σκιέφτουμι..κι λιέου,λιές να είνι έτσ'?Μπουρεί!Αφού τη μια φουρά στου χουράφ'στου Ντρούμου που σπρώθκαμι πίσ'που τη βατσινιά μας βγήκιν κουρίτσ'!Αλλά κι την άλλ'φουρά στουν Κάμπου που θέριζάμι κι γκυλήθκαμι στου στάρ",πάλι κουρίτσ' μας βγήκιν!Ας δουκιμάσουμι κι στου σουλιήνα!-"Πάησαμι, που λιές στ'ουρμάν', βρήκαμι ιένα σουλιήνα που φέρν' τα νιρά απ'τις μπάρις στου πουτάμ' κι ικει ,σπρώθκαμι, λίγου απού ιδώ λίγου από ικεί,ξέρις, κι σι 9 μήνις,νάτους ου Παναής!"
Εισβάλει ξαφνικά "Ου Παναής"!(Αρετή Νικοπούλου)
-"Μάνα,φαή,φαή σοι λιέου,πεινάου σα λύκους!κι βάλι κι κρασί!Μάνα,μ'άκουσις?"
Μετά από λίγο "Ου Παναής" της αναγγέλει ότι "παντρεύειτι" και παίρν" για νύφ' τουν Ανέστ'της Τσιβούλας"-Ταμπλάς στην κυρά Περδίκα.............Ερχεται ο Ανέστης (Παναγιώτα Αντωνοπούλου) κι αγκαλιάζονται με τουν Παναή.
Αλλη σκηνή,η κόρη της Περδίκας η μόνη που "απόμκι ακόμα ανύπαντρ" η Δουξούλα(Κώστας Βασιλειάδης),ακουει την μάνα της να οδύρεται "τι κακό μι βρήκιν,αμαν" κλπ ,φωνάζει:" ε,ρι μάνα! ας τουν πάρ,άμα θέλ'!τι σι μέλ' άμα τουν πάρ'?".
Ακολουθεί η είσοδος του Δημοσθένη(Σούζη Μιχαλοπούλου) με την Ρουσίδα Σβιτλάνα(Ελένη Μπουντούκη",αψιμαχίες με την κυρά Περδίκα(ξιπατουμένι,κακό σκυλί ψόφου δεν ιέχ κλπ).
Η είσοδος της γειτόνισας Τσιβούλας(Χαρούλα Νικοπούλου,μάνας του Ανέστη)-"Τι μαρ' Πιρδίκα μοι φουνάζεις να ηρθώ ιξάπαντους?"

**οι διαλόγ' εινι σι ιλιεύθιρι μιταφουρά,απου ότι θυμούμαστι,αν ξεχασάμι τίπουτα ή λάθεψάμι,ας μας σκουρέσ' η Πιρδίκα!

Για την σκηνοθεσία μερίμνησε ο Στέργιος Ρουσκόπουλος με βοηθό την Αφροδίτη Ρουσκοπούλου.Τα σκηνικά έκανε ο ίδιος ο Στέργιος Ρουσκόπουλος.
Φροντιστές Σκηνής:Δημήτρης Λυγούρας και Βασίλης Τσιγάρας

Την παράσταση πέρα από τις ερασιτεχνικές φωτο-videoλήψεις,κάλυψε ο Φωτογράφος Κοκκινίδης Παύλος (φωτο PAOLO-Αργος Ορεστικό)
Παρακάτω είναι τα δικά μας ερασιτεχνικά φωτογραφικά στιγμιότυπα από την αφίσα του ΠΕΛΣΑ ,το ταμπλώ Εισόδου,την αίθουσα με το κοινό της παράστασης,σκηνές από την παράσταση και στιγμιότυπα μετά την παράσταση, με συγχαρητήρια, από αρχές φίλους και συγγενείς
Η αφίσα αναγγελίας

το ταμπλώ εισόδου

η αφίσα στο Ταμπλώ


οι συντελεστές του έργου

Δημοτική Αρχή κ κόσμος




η αίθουσα γέμισε και
με πολλούς ορθίους

Ο πρόεδρος Τάσος Ντίνας





..και ο Δήμαρχος Δημ.Τσόγκας

Καβουράκης-Περδίκα


κι....ου Παναής!




κι η "Δουξούλα"!



Παναής κι η μάνα τ' η Πιρδίκα


Παναής κι Ανέστις.....

Παναής-Ανέστις-Πιρδίκα-Τσιβούλα



..κι διξιά Σβιτλάνα κι ου
Δημουσθένις

τέλος...αυλαία:
Αρετή Νικοπούλου
Παναγιώτα Αντωνοπούλου
Χαρούλα Νικοπούλου
Ελένη Μπουντούκη
Σούζη Μιχαλοπούλου
Ζωή Ζησιάδου
Κωστας Βασιλειάδης
Τάσος Ντίνας










....και μετά την παράσταση....τα συγχαρητήρια!

Ο Δήμαρχος συγχαίρει
Χαρούλα Νικοπούλου
πίσω ο Δάσκαλος Βαγγέλης
Γεωργούλας με τον Τάσο
Ντίνα,δεξιά πλάτη, Φώτης
Νικόπουλος


Ου Παναής (Αρετή Νικοπούλου)
με το σόι εκ Μαυρόβου
Χρήστος Τσολάκης,Αθηνά-
Σοφία-Σοφία Τσολάκη

και με την φαμίλια
Χρίστος Νικόπουλος κ
Σόφη Νικοπούλου

...κι μι τις γειτόν.."
Πιρδίκα,Παναής
Μαριάνθη,Σόφη ,
Ηλίας Π''δόπουλος
Παναής κι Τσιβούλα
..συνιφάδις..Αριτή κι Χαρούλα

κι ου Ανέστις....
(Παναγιώτα Αντωνοπούλου)









Ο Θίασος επί σκηνής
Μέλη ΔΣ ΠΕΛΣΑ μαζί-
-ΔΕΞΙΑ Φωτο Δημ.Λυγούρας,(αριστερά)
Βασ.Τσιγάρας-Αφροδίτη
Ρουσκοπούλου(από δεξιά)
Στο κέντρο ο "σκηνοθέτης"
Ρουσκόπουλος Στέργιος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου