Κυριακή 11 Μαρτίου 2012

Εκκλησιαστικά:Χαιρετισμοί κ Αγρυπνία 9-3-2012

Εκκλησιαστικά:Χαιρετισμοί και Αγρυπνία:Αμπελόκηποι  9-3-2012

Μικρή ενημέρωση για τις ιερές ακολουθίες των ημερών στην Εκκλησία μας
     Την Παρασκευή 9-3-2012,  ήταν η βραδυά των Β' Χαιρετισμών, στον Ναό Αγ Κων/νου κ Ελένης στο χωριό μας
     Μετά την ακολουθία των Χαιρετισμών ("Τη υπερμάχω",  Χαίρε, Νύμφη ανύμφευτε....) ,ακολούθησε "Αγρυπνία" με θεία Λειτουργία.
    Λειτούργησε ο συγχωριανός μας παπαΓρηγόρης ενώ ο παπαΝικόλας, έψαλε στο ψαλτήρι με τους λοιπούς ψαλτάδες,όπου συμμετείχαν και οι δυό νεαροί μαθητευόμενοι ψαλτάδες που ξαναγράψαμε,ο Τρυφόπουλος Χρήστος και ο Ζησιάδης Κώστας
   ***Σημείωση:Aυτή τη βδομάδα,όπως ανακοίνωσε ο παπαΝικόλας,την Πέμπτη 15-3-2012,απόγευμα ώρα 6,30μμ, έχει προγραμματιστεί,στο χωριό μας, Εσπερινός- "Ευχέλαιο"  με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Καστοριάς.Το "Ευχέλαιο" είναι ένα από τα 7 Μυστήρια της Εκκλησίας μας και είναι ειδική τελετή με "Συγχωρητικές Ευχές''
Δυό λόγια,γενικά για τις αγρυπνίες.
       Οι αγρυπνίες  ήταν,από παλιά,  ειδικές νυκτερινές τελετουργικές εκδηλώσεις και στην αρχαία Ελλάδα
       Στον χριστιανικό ελκυσμό, αγρυπνία καλείται και η ιερή ακολουθία, που τελείται στον ναό, μετά τον εσπερινό (συνδέει εσπερινό και όρθρο), και κυρίως παραμονές μεγάλων εορτών και μπορεί να διαρκέσει όλη ν την νύκτα: Θεοφάνεια, Μεγ. Σαρακοστή, Χαιρετισμοί Θεοτόκου, Μεγ. Εβδομάδα, Λαμπρή, Ανάληψις, Κοιμήσεως Θεοτόκου, Χριστούγεννα, κλπ., αλλά και παραμονές Κυριακών, ημέρες ανακομιδής λειψάνων αγίων, πανηγυριζομένων πολιούχων, κλπ. Συχνότερα γίνεται στις μονές του Αγ. Όρους. Συνολικά, οι αγρυπνίες της χριστιανικής τελετουργίας είναι 68. Η χριστιανική αγρύπνια συνίσταται από ευχές, κανόνες, προφητείες, ψαλμούς, ευαγγέλιο και διδαχή.
      Ιστορικά, οι αγρυπνίες καθιερώθηκαν από την ερμηνεία της εγρηγόρσεως και επαγρυπνήσεως, που εζήτησε ο Χριστός. Συνάμα, οι διωγμοί είχαν αναγκάσει τους χριστιανούς να τελούν νυκτερινές συνάξεις. Έτσι παλιμβλάστησαν ιδία από τον 4ο αι. σε Αίγυπτο, Παλαιστίνη, Συρία, Μεσοποταμία, Λιβύη, Φοινίκη και μετά στην Κωνσταντινούπολη, όπου τις εισήγαγε ο Ιω. Χρυσόστομος... Ο Ωριγένης και ο Χρυσόστομος θεωρούν την αγρύπνια αποστολύστατο (στην βάση των «Πράξεων»). Την συνιστούν και την μνημονεύουν ο Ιερώνυμος, ο Σάββας ο Ηγιασμένος, κ.ά.
    Περισσότερα για Αγπρυπνίες στην Αρχαιότητα και στον Χριστιανισμό.... ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου